![]() |
Julie Aagaard Simonsen, Anitta Fangel Gajhede, Samantha Anna Selkirk, Camilla Barslund Knudsen, Ditte Marckmann Christensen - Fraværende: Jeane Fingann |
Camilla Barslund Knudsen

Jeg har i min første praktik været på en øvre mave-tarm-kirurgisk afdeling på Hjørring sygehu, hvor jeg lærte rigtig meget om hvordan det område lige bliver påvirket af sygdom men også noget om hvor forskellige patientforløbene kan være. Mit valg for at læse til sygeplejerske lægger meget i det at kunne hjælp et andet menneske og få god feedback på det - at føle man gør god gavn. I sær det med at lærer hvordan kroppens reagere både psykisk og fysisk på forskellige sygdomme finder jeg også meget interessant, da det kan være så forskelligt men også meget spændende - og jeg glæder mig til at lærer mere om det.
Anitta Fangel Gajhede

Jeg er studerende på sygeplejerskeuddannelsen i
Hjørring, nu på modul 5. Jeg har tidligere taget modul 5 som et internationalt
modul "Global Health" i Amsterdam. Endvidere har jeg også tidligere
været praktik i hjemmeplejen og psykiatrien. Jeg har valgt, at tage dette
modul, samt min praktik i psykiatrien for et tilfredsstillende resultat. Jeg
har tidligere været i praktik i forbindelse med uddannelsen på mamma kirurgisk
afdeling, Hjørring sygehus, hvilket var rigtig spændende og udfordrende.
Jeg har udenfor ”skoletjeneste” været i praktik hos
Falck, hvor jeg var med i ambulancen. Her var der rig mulighed som sygeplejestuderende
at observere symptomer og fænomener ved akut sygdom i den primære sektor. Her
fik jeg også stor forståelse for samarbejde professioner imellem.
Jeg er særligt interesseret i sygepleje indenfor akut
og modtagelse, primær sektor og palliation.
I min fremtid som sygeplejerske kan jeg se mig selv
arbejde i modtagelsen, intensiv, OP og hospice eller lignende. Når jeg har
”løbet hornene af mig”, finder jeg formentlig min plads i primær sektor som
hjemmesygeplejerske.
Yderligere har jeg en stor interesse i første række i
den primære sektor inden for udrykning ved akut sygdom. Jeg har en stor drøm om
at uddanne mig til paramediciner.
Jeg har stor interesse i at arbejde med mennesker,
hvor der er en hårfin balance mellem liv og død.
Først og fremmest har jeg valgt
sygeplejerskeuddannelsen, da min passion er, at gøre en forskel i hverdagen.
Jeg er endvidere meget glad for at møde nye mennesker og interesseret i at
arbejde med dette, både på det fysiologiske plan, men så sandelig også de mellemmenneskelige
aspekter.Ditte Marckmann Christensen

På modul 4, som jeg afsluttede d. 24 januar 2014, var jeg på Brønderslev Neurorehabilteringscenter, hvor man har med mennesker der har fået en apopleksi at gøre. Der lærte jeg at arbejde tværfagligt, fordi pt havde brug for både sygeplejersker, ergoterapeuter, fysioterapeuter, talepædagog samt en socialrådgiver, for at få den bedst mulige rehabiliteringsforløb (genoptræningsforløb). Så det at arbejde tværfagligt er jeg vant til.
Jeg har valgt at studerer sygeplejerske, fordi jeg synes, det er fedt, at kunne hjælpe et andet menneske til at få en nemmere/bedre hverdag. Det at man gør en forskel for et andet menneske, så vedkommende kan få det bedre, er super sejt. Man bliver glad af at gøre dem glade! :-)
Julie Aagaard Simonsen

Jeane Fingann
Jeane Fingann. Jeg er sygeplejestuderende ved UCN Skolevangen, Hjørring på 5 modul. Er fra Norge. Siden 2001 har jeg arbejdet indenfor det pædagogiske og det sundhedsfaglige i Århus . Har to voksne sønner som bor i Norge. Min mand er fra Århus der vi bor. Jeg har en Diakonpædagogisk uddannelse på P. d. niveau bag mig fra 2010. At studere sygepleje er at kunne bruge denne nye viden i arbejde med børn og unge. I Norge og i Danmark har jeg truffet flere som uddanner sig som både sygeplejerske og pædagog for at kunne være bedre påklædt til at møde udfordringer og problemstillinger som sygeplejerske i arbejde med børn og unge med særlige behov.Samantha Anna Selkirk
Jeg heder Samantha, og er sygeplejerske studerende ved UCN Hjørring. Jeg er flyttet til Hjørring fra Norge, og trives godt i Danmark. Jeg valgt at søge mig ind på uddannelsen i Hjørring for at prøve noe nyt, samt at jeg nu havde muligheden til at rejse :-). Jeg har stor interesse i mennesket, både det fysiologiske og det psykiske, jeg har også en stor interesse sygdom og skade. Jeg var på modul 4, i praktik på medicinsk afdeling M4A i Frederikshavn, i geriatrigruppen, hvor jeg fik et tæt møde med de ældre patienter, de svage patienter og de dødene patienter, jeg fik en rigtig god indføring i den grundlæggende sygepleje. Jeg fik også med mig erfaringer der kan bruges her, hvor jeg havde samarbejd med både fysioterapeuter og ergoterapeuter. Her i februar startede vi på modul 5 - det tværprofessionelle modul hvor vi de første tre uger havde "Det Tværprofessionelle Element" i sammen med pædagogstuderende. Nu er vi gået i gang med projektet omkring det tværfaglige samarbejdet på afdeling M4B i Frederikshavn, hvor vi skal komme med forslag til løsninger for at øge det tværprofessionelle samarbejdet på afdelingen. Efter modul 5, skal vi have praktik - 10 uger i hjemmeplejen og 10 uger i psykiatrien. Jeg har planer om at søge mig til Mugumu på modul 13. Efter jeg har fået en professions bachelor i sygepleje, skal jeg uddanne mig indenfor akut sygepleje.Samarbejdsaftale - Gruppe 7
- Der skal være plads til private
aftaler.
- Ved sygdom, forsinkelse eller
fravær gives der besked enten via mobil eller Facebook.
- Det er at foretrække at man
kommer og møder til tiden.
- Vi taler pænt til hinanden i
gruppen, og ved problemer går man til den enkelte – man skal ikke gå i for
små sko – konflikter skal handle om opgaven
- Der skal være plads til at have
en dårlig dag, giv gerne besked til gruppen om dette, for bedre
forståelse.
- Der skal være plads til
meninger, holdninger og diskussioner på fagligt niveau – alle skal høres
om deres mening og man skal ikke overrumple hinanden med en anden mening
men være forstående.
- Ved uddelt hjemmearbejde laves
det uddelegerede til den pågældende dag – der skal være plads til uventede
hændelser og man giver besked om dette.
- Vi skal have det sjovt i
gruppen, og inddrage humor i vores daglige arbejde, for at optimere
arbejdsniveau – pauserne er til sjov og ballade som ved alm skoledag og
skoletimernes tider skal bruges til arbejde – Facebook i 2-5 min er
acceptabel bare ikke forstyrrende for de andre.
- Er der uenigheder i gruppen er
det flertallet der ”vinder”. Dog ikke hvis argumenter taler for andet –
der skal være plads til alle meninger og arbejdsmetoder/læringsstile.
- Vi arbejder efter skolens
”skematider”.
- Telefonpolitik – vigtige opkald
er helt i orden, SMS er også OK, i begrænset omfang, således man har fokus
på opgaven – mobil skal være på lydløs uden vibration – dog ved vigtige
opkald må mobil gerne være på vibration/lyd men det skal fortælles til
gruppen ved gruppearbejdets start.
- Konflikter skal tages i
opstarten inden det bliver et stort/gruppe problem og man skal kunne
snakke åbent om det, man må tage hensyn til hinanden og stille uddybende
spørgsmål til at give bedre forståelse.
- Der skal sættes tid af inden
dagen er omme som det sidste på dagsordenen til at lave evaluering på
dagens arbejde, og hver må komme med lige hvad man har på hjertet – alle
skal høres.
- Der skal hver dag efter endt
arbejde skrives på bloggen om dagens arbejde, denne opgave uddeles
således, at der går en turnus i hver af ugens 5 dage. Dvs, at vi skriver
dette på skift i gruppen.
- De gruppemedlemmer som møder op
til de afsatte gruppearbejdstimer er de som har den endelige beslutning
omkring hvordan dagen skal foregår.
- De gruppemedlemmer der ikke
kommer den pågældende dag har eget ansvar for at læse blogindlægget
skrevet om dagen, sådan de selv følger med omkring hvad der er foregået.
- Selvfølgelig må de gerne
spørger undrende omkring dagens forløb, men ikke være kritiserende overfor
det som er lavet - ellers må man altså møde op for at have noget at sige.
- Hvis der kommer nogle ting som
de fremmødte gruppemedlemmer ønsker skal laves til næste gruppearbejdsgang
formidles dette via Facebook til de ikke-fremmødte gruppemedlemmer.
- Vi skal koble ud klokken 17.00,
det vil sige at vi IKKE skal
loade ting op på facebook. Det betyder os at spørgsmål skrives ned og
tages med næste dag! Ingen gruppearbejde efter klokken 17.00!
- Man ligger først oplæg på gruppen inde på Facebook efter 07:30, og man melder sig først syg på dette tidspunkt.
- Dagens blogindlæg er færdig når gruppearbejdet på dagen er færdigt sådan at de som ikke møder op har en chance for at læse dagens forløb i god tid.
Udarbejdet af hele gruppen
Ingen kommentarer:
Send en kommentar