fredag den 28. marts 2014

Hvordan påvirker samarbejdet patienten.

Billede, hentet for google.
Kommunikation mellem personalet og patienter der er indlagt på afdelingen kan med fordel forbedres. Der fremkommer i interviewet at der er manglende kommunikation blandt personalet, da de ved flere anledninger ikke ved hvem der skal til hvilken undersøgelse.  

Der er ikke nok kendskab til "Den tværfaglige samarbejdsstruktur". Det personale der er på afdelingen, mener at der mangler en form for ejerskabsfornemmelse på samarbejdsstrukturen, og der er manglende initiativ. De overholder ikke de punkter i samarbejdsstrukturen i forhold til de møder og aftaler der skal laves.

Ud fra spørgeskemaet mener de at der er dårlig samarbejde på tværs af professionerne på afdelingen – de kommer blandt andet ikke til enighed om fælles målsætning for patienten. Der er også manglende struktur både på patientforløbet og de møder der afholdes ud i fra den tværfaglige samarbejdsstruktur. Der skal afholdes en indlæggelsessamtale, denne afholdes sjældent.

Der går information tabt på tværs af professionerne og de ved ikke hvor de skal finde den fælles elektroniske patientjournal – de kan ikke læse hinandens notater, da de ikke ved hvor de findes i clinical suite (EPJ).

Der er manglende viden omkring hvad neurorehabilitering er, dette har en stor betydning for patientens forløb. Det bør være den ansattes eget ansvar at søge ny viden. Det er en afdeling for patienter med apopleksi, hvor neurorehabilitering er i fokus. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar